onsdag 16 januari 2008

Ordning och reda

Bra ideér för hemmakontoret (fungerar förstås på jobbet också)! Det här kan man fixa själv för en billig penning. Visst framgår det av bilderna hur man gör? Annars skriv en kommentar, så kommer det en beskrivning. Smart sätt att använda konservburkar på. Var noga med att de är av samma storlek annars ser det lätt rörigt ut. Bilden är nästan ett "skolexempel" på hur man ska blanda kantiga och hårda former med runda och mjuka former. Här syns tydligt vad formerna hos lampan, kannan, burkarna och stolen gör för harmonin.
Bilder från Martha Stewart.

5 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Första gången jag hittar hem till dig! Här var det trevligt. Fina bilder du visar!

På återseende, kram Linda!

Någon på Stinsen. sa...

Viklen KANON blogg du har! Kommer heltklart hitta hit MÅNGA fler gånger!
Kram ia

Ljuva ro sa...

Det skulle jag verkligen behöva! Ordning o reda på alla papper o dyl som tränga på vårt skrivbord... Tack för tipsen!

purple area sa...

Vad fint, kanske man skulle ta och organisera upp sig lite.

Annika sa...

Vita tankar: Åh tack, du är så välkommen åter! Kram Annika.

Ia: Tusen tack, vad glad jag blir! Välkommen tillbaka!

Ljuva ro: Alla dessa papper man ska hålla ordning på! Jag försöker ha ett system, men det är ju inte alltid det funkar! :)

Purple: Ja, det är bra när det blir både fint och organiserat! Blir roligare då! :)