tisdag 8 januari 2008

Sandberg tyg och tapet



Ett företag som gör jättefina tapeter och tyger är Sandbergs. En av deras senaste kollektioner är Baltzar, där de har uppdaterat gamla favoriter och satt dem i nyproduktion. Tapeten på bilden heter just Baltzar och kuddarnas tyger heter Leonard (i mitten) och Linus. Jag är speciellt förtjust i den klassiska tapeten.
När jag ser tyger så här, som på nedre bilden, blir jag så lycklig! Speciellt när de är av så här god kvalitet. Jag älskar tyger! Ni vet ju alla vilket otroligt lyft ett rum kan få med nya textilier! Färgade tyger eller olika nyanser av vitt. Strukturer av olika slag! Love it!
Bilder från Sandbergs tyg och tapet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sandbergs har mycket fint - jag håller med. Jag är, liksom dig, även svag för inspirationsbilder med tyg. Man kan riktigt känna tygerna och så är det så snyggt när olika mönster kommer nära varandra. Poesi för en inredningsnörd :-)

Ljuva ro sa...

Jag älskar Sandbergs kollektioner, så fina och har så många vackra mönster o färger som man kan kombinera!

Annika sa...

Weronica: Ha ha, inredningsnördar det är väl det vi är! Visst är det så - man kan riktigt känna tygerna!

Ljuva ro: Ja, visst är det fina och väl uttänkta! Många olika sätt att kombinera på.