onsdag 6 februari 2008

Clarion Hotel Sign

Igår öppnades Stockholms största hotell - Clarion Hotel Sign - på Norra Bantorget. Hotellet är ritat av Gert Wingårdh och har 558 rum. Byggnaden består till stora delar av svart granit och glas. "Som en massiv skulptur ser jag hotellet vid Norra Bantorget", säger arkitekten själv.aff jlöö kg kkkk köälk läölk kkkkk kgkkkk kkkk kkkk nn
Hotellet är inrett med klassisk skandinavisk design. Varsitt våningsplan är vikt åt danske Erik Jorgensen, Bruno Mathsson, Alvar Aalto och Norway Says. Arne Jacobsen finns också representerad med Ägget, Svanen och Sjuan. Tanken är att inredningen ska vara klassiskt elegant och avslappnad.
Bilder från Clarion Sign.fjdsaölfk dlksöafjö dlsföka ldöksfja dölfksajoö öldkfgj kljdföslka lkgjjggg
Uppdatering: Min man ringde från Stockholm för en stund sedan - han arbetar där ibland - och jag frågade vilket hotell han ska sova på inatt. Det är ett alldeles nytt hotell, som öppnade igår, säger han. Ok!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Där skulle jag gärna bo nästa gång jag besöker stockholm... vad avis jag blir på din man :) Vi måste ta & ses snart! Kam kram

Annika sa...

Ljuvligt hemma: Jag skulle också gärna bo där - om de skärper sig vad gäller servicen. Det var visst väldigt struligt där just nu! Ja, vi måste träffas och fika - det var så trevligt sist! Kram

Elin, Elinphoto.se sa...

Jag skulle gärna bo där också ("lyckost" mannen = svågern).

Tänk bara så mysigt att få krypa ner i en nybäddad säng med en fräsch inredning runt omkring sig. Sedan att få äta hotellfrukost morgonen därpå skulle inte heller kännas helt fel...

Nice!

Annika sa...

Elin: Jag säger detsamma! Jag älskar att sova på hotell - framför allt är det frukosten som hägrar! Nice var ordet! :) Kram!