lördag 5 april 2008

Månadens blomma

Månadens blomma i april är Stjärnklocka (Campanula poscharskyana) och Fjärilsblomster. Campanula betyder liten klocka på latin. De små klockorna finns i vitt och i en variation av blå nyanser. Stjärnklockan blir fin i en lite högre kruka eller en ampel. Den trivs bra i ljusa och soliga miljöer inomhus, men passar också bra utomhus till sommaren. Fjärilsblomster är en trädgårdsväxt och eftersom det här är en inredningsblogg så skriver jag inte så mycket om den. dlksaöf öadksf ölksaf dlksaf dksaf dölksa döalksf dlksf dölksaf sadölkfjdölksaf sadölkfjdölksaf jfafff
Varför skriver jag om växter på min blogg? Jo, därför att växter är en stor del av inredningen och gör mycket för att vi ska få en trevlig hemmiljö! Jag tycker att det har funnits en tendens att glömma bort växterna när man inreder de senaste åren, men det börjar bli bättre. Så mitt råd är; glöm inte att köpa vackra eller tuffa växter till hemmet! Och köp snygga krukor - de gör verkligen sitt till för att slutresultatet ska bli riktigt bra! Y lakdsöj saölkj ölksadfadfs dsafsafasdfasd dsafasdfadsf asdffajjj

Bilder från Blomsterfrämjandet.

4 kommentarer:

IKT i min vardag sa...

Så fint med ett vackert skåp till porslinet i köket! Den nya höganäs-serien hade jag inte sett än, den såg kul ut!
Arka-stolen är snygg, den skulle jag vilja ha i en liten soffmodell, i vitt såklart!!!

Trevlig helg!

Kram

Tjohalia sa...

Det har du så rätt i! I ett avskalat hem så känns det perfekt med mycket växter så det inte känns sterilt ut. Kram Sandra

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Hej! Vi hjälper till med flytt- och inredningsstajling, så hör av dig om du behöver krukor o växter.

Anonym sa...

Så sant som det är sagt! Trevlig blogg du har!