onsdag 13 augusti 2008

Snyggt med hyllvägg

Ett enkelt och relativt billigt sätt att göra en snygg hyllvägg! Ja, jag vet att man får dammtorka, men ibland får man helt enkelt ta det! ;) Har man vackra saker så ska man visa dem, tycker jag. Framför allt, så ska man själv njuta av dem. Instängda i ett skåp gör de ju ingen glad. Man kan t ex köpa IKEA´s hylla Lack (99 kr) eller så kan man köpa hyllor på brädgården. De målar man sedan i den färg man föredrar. Jag gillar vita, eftersom sakerna på hyllan då bäst kommer till sin rätt.Det finns beslag att köpa, som man monterar i hyllan, så att man slipper se konsolerna. Voilá, färdigt! Nu är det bara det roliga kvar! Y dddddddddd ddddddddddd dddddddddd ddddddd ddddddddddddd ddddddddddddddd dddddddddddddd dddddddddd ddd Bild från Apartment therapy.

8 kommentarer:

Linda -Galleri Palla sa...

Äsch vaddå... Lite dammning ka nman väl ta för att få det så vaackret som på bilden. KRAM!

Vardagstugg sa...

har bestämt mig för att sätta upp två vita hyllor i köket ovanför vår kökssoffa tror det blir bra..hoppas jag då =)

Ha det bra/ Kram annelie

Lisa sa...

Ja läckert!

lisa

londonhem sa...

jag alskar oppna hyllor!!! sa snyggt, tycker det ar helt ok att stada lite extra!!!
kram
anna

Anonym sa...

Hmmm, varför inte? Tyvärr är jag inte så flitig med dammtrasan så..... Snyggt var det iaf.

www.gottablandat.wordpress.com sa...

visst e de fiiiint med hyllor och ha porslinet öppet. nda nackdelen jag ser e att det samlar massa damm och kan fa lite stekflått på sig om de e för nära spisen :_(

Anonym sa...

Vad snyggt det var! Gillar öppna hyllor som förvaring.

Monkan sa...

För några år sen satte jag upp tre långa (vita) Lack-hyllor på mina då just precis nymålade väggar... bäst att fixa innan jag hann ångra mig :-) 24 hål i väggen. Stora hål.

Just nu har jag lite böcker, foton o blommor på dem men jag måste göra om… kul att få lite inspiration här. De tål bara lätta saker, annars börjar de luta...