måndag 10 november 2008

Mörkt golv

Det går inte att komma ifrån att det är väldigt snyggt med mörkt golv. Jag bara älskar hur ljuset lägger sig över plattorna. Fint sidobord, vacker dörr och mysig trapp, dessutom. Bilden ger ett litet rörigt intryck - jag skulle vilja gå in där och fixa lite! :) Förutsättningarna är fantastiska, men så länge de som bor där trivs, så är allt bra. Men ändå, för skojs skull, vad skulle ni vilja förändra - och hur- i den här hallen? Kom igen nu - alla idéer är bra - och det är så roligt att läsa vad ni tycker! ;) Y ddddddd dddddddddd dddddddddd ddddddddddd ddddddddddd dddddddddddd dddd ddd ddd
Bild från Bo Bedre.

4 kommentarer:

Little Miss Splendid sa...

Spontant skulle jag nog ha plockat bort (eller åtminstone flyttat på) det där vita bordet, och kanske hängt några silverkrokar eller en snygg tavla där. Vad hade du för idéer? Kram

Anonym sa...

Mumma vilken underbart golv :) Hoppas allt är suveränt med dig! Kram kram.

tina | pepparochvanilj.se sa...

Jag skulle vilja ta bort gångmattan i trappan så att den vita fina trappan syns mer.I trappfönstret vill jag inte ha någonting, alternativt tre lite strama blommor i vita enkla krukor...

Det vita lilla krumelurbordet skulle få vara kvar men allt som står därpå skulle bort, även den guldfärgade tavlan. En spegel med en vit rak och enkel ram skulle stå lutad på bordet tillsammans med ett fint zinkhus eller en vit skål med suckulenter.

I taket skulle jag hellre vilja ha en stor rund vit lampa av något slag. Föstret och dörren är så dekorativa i sig att "pynt" blir lite för mycket på något sätt tycker jag. Hur tänker du som är proffs ;D?

Kram Tina

Sara sa...

Skulle ha rensat på bordet. Ser inte riktigt vad det är som står där, men det är för mycket "jox". Skulle behållit spegeln och skålen med hyacinter iaf. Håller med Pethra om dörren... Men samtidigt tar den välvda formen i dörrens fönster upp formen i fönstret i trappen.. Sen är det något med blomman som hänger i fönstret i trappen. Jag skulle valt en annan.