torsdag 11 december 2008

Enkel dekoration

Jag tycker bäst om enkla dekorationer till jul. Jag vill ha hyacinter och amaryllis, massor med ljus och en och annan tomte, förstås. Granen är viktig, tycker jag. Den ska vara äkta - ingen i vår familj är allergisk, som tur är. Jag vill gärna ha en gran på gården och en inomhus. Och kransar på dörren - vi har en dubbeldörr. Våra grannar har en liten häck som gränsar till vårt hus. Där sätter de en ljusslinga varje år. Det blir jättefint! Eftersom vi har hund blir det många promenader. Det är så mysigt med lite mer ljus i trädgårdarna. ddddddddddddd dddddddddd ddddddddddddd dddddddddd ddddddddd
Pyntade stolar är inte min grej - trodde jag, men jag ändrade mig genast när jag såg den här bilden. En jättefin och ganska enkel dekoration. Allt som behövs är linneservetter, dekorationer i filt, lite granris (äkta eller fejk) och snöre. På det här sättet kommer ärvda eller fyndade linneservetter (diskhanddukar) till användning. Passar utmärkt till juldukningen! Y dddddddd dddddddddd dddddddd dddddddddddddd dddddddddd ddddddd
Bild från Country Living.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar idé! Superfint!

Anonym sa...

ja varför inte - istället för att bara lägga servetten på bordet i vanlig ordning kan man ju vara lite kreativ på det där sättet!

www.gottablandat.wordpress.com sa...

e också för enkla juldekorationer :-) inget prål härinte ;-)

Vardagstugg sa...

vackert!
Hoppas du får en trevlig helg!
Kram A

Anonym sa...

Jättefint...bra idé!

Ha en fin helg
kram/tina

Hemmabloggaren sa...

Otroligt vackert. Håller med, enkelt är bäst.