måndag 1 december 2008

Pretzel Chair

Konstintresserad som jag är, så faller jag ofta för möbler som är skulpturala. Som Pretzel Chair (1952) från Vitra. Jag tycker förstås att möbler i första hand är till för att användas, men de får ju gärna vara vackra under tiden! ;) Stolen på bilden är en jubileumsutgåva i palisander. Formgivare är George Nelson. Mörkt trä tillsammans med grått är en kombination jag gillar mycket. Ursnyggt, helt enkelt! Y dddddddddd dddddddddd ddddddddddddd d

Bilder från Bo Bedre.

8 kommentarer:

Proforma sa...

Kan inte annat än att hålla med dig. Riktigt snygg!

Vera sa...

vilken grymt läcker stol!

Mrs. b sa...

Det var en läcker form på den stolen!

Helena/roomservice.blogg.se sa...

Ja, jag älskar detta val!

Sara sa...

Oh vilken läckerbit till stol! Vill typ ta en tugga :). Och mattan! (Nån aning var den kommer ifrån?) Tapeten har jag varit kär i länge... Ha en skön dag!

Hemmarikets Charlotte sa...

Härliga former! Gillar ljustaken ovan också :-)

tina på peppar och vanilj sa...

mmmums för mig lilla stoltok :D Super fin!

Kram Kram Tina

purple sa...

Ursnygg!!