tisdag 10 februari 2009

Årets sak 2008




aaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaa P aa
Prisutdelningen hölls på Designtorget i onsdags kväll. Eftersom vi inte kunde åka ner till Stockholm förrän på torsdagkväll, så missade vi den. Tråkigt, för det hade varit trevligt att vara där. Jag blev inte ett dugg förvånad över att den fina äppelkroken (för matning av småfåglar) vann. En enkel och vacker produkt. Formgivare är Anna-Ella Ahnlund och Åsa-Karin Karlén. Ni känner säkert till deras tändsticksaskar med citat av Ernst Kirschsteiger. I juryn satt bl a Tom Hedqvist och Matti Klenell. aaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaa aa a aaa aaaaaaa aaaaaa aaa
Vi har ett träd utanför vårt köksfönster som är fullt av småfåglar som äter nötter och frön. I morse satt en Sidensvans och åt på ett äpple som är inkilat mellan två grenar. Den satt där länge och väl. Och flyttade sig inte fast jag gick ut med Ville. Äpplen verkar vara populära. Det får kanske bli en äppelkrok till trädet? Y aaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaa a
aaaaaaa aa
Bild från Designtorget.

4 kommentarer:

www.gottablandat.wordpress.com sa...

jättesöta coh smarta äppelkrokar!!

Proforma sa...

Så enkel, att ingen kommit på den tidigare! Hyfsat pris också!
Ha en fortsatt bra dag!

Anonym sa...

Det var en trevlig nyhet för mig! Genial i sin enkelhet. :-)

Anonym sa...

Den är riktigt söt den där äppelkroken!
A, jag är hemskt ledsen att jag inte hörde av mig inför Mässan. Men vi hade inte hunnit träffats ändå. Vi kom sent lunchtid och sedan var det fullspäckat schema tills dess att sista flyget gick hem igen..
En annan gång.. hoppas jag verkligen vi kan ses!!
kram