lördag 21 mars 2009

2009 David design collection


Här hoppar jag vilt från den lantliga stilen till en stil som vi kan kalla modern. Jag gillar många stilar, men har en förkärlek för det skandinaviska enkla, som ni nog har märkt. ;) Den här låga förvaringen ingår i nya 2009 David design kollektion. Det är den första möbeln i POP storage system. Enkel i sitt utförande med fokus på knopparna och med smala, nätta ben. Fin! Formgivare är Matti Klenell. ddddddddd dd ddddddd dddddddddddddddddd dd dddddddddd ddddd

På väggen hänger Oblique mirrors (WIS Design). Speglarna finns i tre olika storlekar och är formgivna för att man ska kunna skapa sin alldeles egen spegelvägg. Sätt upp en spegel, gruppera eller skapa ditt eget konstverk. Den ojämna ramen skapar en liten hylla längs ner. Perfekt för smycken och annat smått. dddddddddddddddd dddddddddddddddddddd ddddddddddd dddddddddddddddddd
I kollektionen ingår även omskrivna Readers Nest (WIS Design), som är en liten minibokhylla med tak, inspirerad av den klassiska fågelholken. På "taket" kan man lägga den bok som man läser just nu. Den blir en läcker detalj och man slipper hundöron i boken. Smart och snyggt! Jag gillar alla produkter. Mitt betyg; 5 hjärtan! :) Y dddddddddddd dddddd dddddddd dddddddd dddddd ddddddddd
Bild från David Design (Stockholm Furniture Fair 2009). Klickbar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

modernt gillar jag:)och vitt som allt nästan är i mitt hem*gillar när det blir mkt ljus

Anonym sa...

Jättefin! Är väldigt svag för David. Extra farligt då att jag promenerar förbi deras show room i Malmö varje dag på väg till jobbet. :-)