tisdag 3 mars 2009

Solid Air och Lola




Jag visar oftast bilder som jag har letat upp själv, men ibland dyker det upp riktigt bra tips som man bara vill dela med sig. Idag fick jag ett sådant mejl från Marcus Sjögerén och Jonas Ohlsson på Möbelverket. På Möbelverkets hemsida fastnade mina ögon på de här fina möblerna. Bordet heter Solid Air Matbord och har en lätt "svävande" skiva. Material; ask, ek, björk. Stolen Lola finns i svartbetsad och vitsåpad ask. dddddddddddddddd dddddddddd dddddddddddddddddddddd dddddddddd
Möbelverket är en producent av möbler och inredningar för privat och offentlig miljö. Deras möbelkollektion är hantverksmässigt tillverkad - tanken är att möblerna ska hålla länge. Möblerna är lackerade med lösningsmedelsfria färger eller behandlade med naturliga ytbehandlingsmedel. De tillverkar även möbler på uppdrag. dddddddddddddddd dddddddddddddddddddd dddddddddddd dd
Den här matgruppen skulle mer än gärna få flytta in hos mig. Jag gillar när stolarna bryter av mot bordet. Enkelt och vackert. En elegant matgrupp. Och så snygga produktbilder! dddddddddddd dddddddddddddd dddddddddddddd dddddddddddddd
Ett tips; kolla in storleken på mattan. När det ligger en matta under matgruppen, så bör man kunna sitta på stolarna utan att stolsbenen hamnar utanför mattan. Mattan ramar in på ett snyggt sätt. Y dddddddddddd dddddddddddd ddddddd dd
Bilder från Möbelverket. (Bilderna är klickbara)

1 kommentar:

Virrhönan sa...

Tack för komentaren i min blogg, var just din vackra hund och att vi kommer från samma stad som fick mig att kolla in din blogg lite mer första gången jag ramlade in här.

får man fråga vart ifrån eran Ville är mina hundar är från
glance ways och hallonbackenskennel. finns nog ingen härligare ras och även här i Lyon gör mina hundar succe vi kan inte gå någonstans utan att de ska komenteras och pekas och jag förstår dom för dom är ju vackra (säger jag helt opartiskt)