onsdag 29 april 2009

Tema - Vardagsrum

Veckans tema i kanal5.se-tävlingen är Vardagsrum. Vi har ett stort burspråk i vårt vardagsrum. Rummets smycke, kan man säga. Där flödar ljuset in. Jag har inrett med ett fint blombord (plantbord) från Indiska. En sådan där möbel som jag bara ville ha, när jag såg det. Charmigt och passar lika bra inne som ute - under tak. Jättesnyggt med zinkbrickan, tycker jag. Fönsterbänken är hemmasnickrad och döljer tre låga element. Där brukar vår Ville sitta och titta ut. Han har koll på sin tjej Moa därifrån. Moa är en tax-tjej, som vi bor granne med. :) Det är äkta kärlek dem emellan, kan jag lova.

Den här gången inredde jag i svart, vitt, brunt med grönt och röda äpplen. Grafiskt och blommigt i en skön blandning. I fönstret hänger ljuslyktor från Indiska och från Indiska kommer även den snygga lampan. Lampan fick följa med hem redan första veckan i tävlingen. Den är så fin! Den har en elegant glasfot och tygklädd sladd. Och ett bra pris, dessutom (499 kr).

Det kommer fler bilder från mitt bidrag lite senare. Jag är fortfarande på Madeira och semestrar. Nu litar jag på att ni röstar på mig den här veckan! :) Sista chansen. Visst röstar ni? Man kan vinna ett presentkort från Indiska.

Kram från Madeira! / Annika

Foto: Annika Persson, Flex Inredning.

7 kommentarer:

Caroline sa...

Jättefint vardagsrum! Ha det bra!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Vilket ljusinsläpp, härlig yta med fina saker!!!

Må gott och NJUT av semestern!

Maliin

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Vilken mysig hörna! Burspråk är verkligen vackert.

VINN VACKRA ORIENTALISKA KUDDAR! TÄVLING PÅ HOUSE OF JAMMI.

Inspirera Mera sa...

Vad fint och genomtänkt du har inrett! Kram Sandra

Photo by emma sa...

å vad läcker glaslampan är...vad kostar planteringsbordet??

karola sa...

Det blev jättefint! ...jag gillar verkligen indiskas heminredning (har jobbat som dekoratör hos dem, så det kanske också är därför de ligger mig varmt om hjärtat) -Brickbordet förstår jag om du är nöjd med!..kommer det att flytta ut i sommar en sväng också?

Vardagstugg sa...

Snyggt! Älskar den där lampan!
Annelie