måndag 11 maj 2009

Väggdekorationer

Blandad vägginspiration från Hus & Hem. Jag skriver ofta om att jag gillar inramade foton. Foton på nära och kära ger alltid en personlig känsla. Det är fint med småbarnsbilder ex - att tänka tillbaka och minnas. Barnen växer ju så fort. Eller varför inte foton från senaste resan? Det är fint med en riktigt stor inramad bild. Eller en tavelvägg med flera mindre foton. ************************************
Text direkt på väggen eller på skyltar är vi många som gillar. Om man inte vill måla texten eller bilden direkt på väggen, som jag föredrar, så finns det massor av fina väggdekaler att välja bland. Man kan också måla på en träskiva och sätta upp den. Göra sin egen skylt. Det blir ytterligare en effekt. Y **********************************
Bilder från Hus & Hem.

5 kommentarer:

Malin sa...

Personligt och fint! Den översta är min favvis. :-)

karola sa...

Ja, det är ett bra tips...finns så mycket fina väggord, men alla underlag ger inte så bra fäste heller...

Inspirera Mera sa...

En tavelvägg hemma skulle vara en dröm! Kram Sandra

Annika sa...

Malin: Min med! :)

karola: Nej, det är just det. Och så gillar jag hantverket - att måla själv.

Sandra: Ja, jag håller själv på och planerar för en tavelvägg i vårt vardagsrum. Kram

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Vill också ha en tavelvägg. Måste få tummen ur ...... och göra en snart. :) Stor kram!