onsdag 15 juli 2009

Altandrömmar

En bild från vår trädgård. Rosor är verkligen ljuvliga! Idag har vi monterat studsmatta, planerat altanen som vi ska bygga i sommar (efter att vi har målat klart huset), titta på våra nya fina stolar - som min man var och hämtade i Skellefteå igår. Åtta fina konstrottingstolar. Precis sådana som jag ville ha. Och inte var de dyra heller. Nu saknas bara ett bord. Hade han inte så mycket annat att fixa med, så skulle min man gärna bygga ett.

Åh, jag längtar tills altanen är byggd. Tänk att få duka där för första gången. Det är så mysigt att sitta ute och äta. Långa middagar - ljumma sommarkvällar. Härligt. Y

Foto: Annika Persson, Flex Inredning.

6 kommentarer:

millandante sa...

Förstår att du längtar... det kan liksom inte gå fort nog när man vet vad som väntar...
Att de vackra rosorna ska slå ut behöver du dock inte vänta på längre!!
Kram

Proforma - Irene sa...

En altan måste man ju bara ha men tyvärr är inte sommarkvällarna alltid så ljumma som man vill.
Vi använder altanen otroligt mycket... vi nästan bor där så fort vädret tillåter.
Vackra rosor!
Kram

Malin sa...

Så vackra rosor! :-) Kan förstå att du längtar efter altanen. :-)

My Taste At Home sa...

Kommer ihåg när vi byggde altanen (evigheter sedan) - vad man längtade. 4 x 6 m inbyggd "pensionärskuvös". Nu får man hålla tillgodo med en balkong.

Lena sa...

Vad roligt du har det, planera och fundera hur trädgården skall se ut. Det är så levande, se hur något växer och blir större.
Jag längtar till mina rosor blir större.
Hade gott

Blogg by Maliin Stoor sa...

Ser fram emot bilderna från altanen och när du fått "piffat"..

Fina rosor



Maliin