torsdag 17 september 2009

Handgjorda kort

När jag var i Stockholm senast så fanns det inte mycket tid till att gå i butiker. Tyvärr. Men DesignTorget hann jag med. Där hittade jag de här fina korten. Jag tillverkar ofta egna kort när någon fyller år, men ibland hinner jag inte. Då är det toppen att ha ett litet lager av kort att välja bland. Korten på översta bilden är mina. **************************************************************
Korten är designade av Julia Nielsen, som arbetar som frilansande designer och illustratör. Julia driver märket Hipp! Hon äger även butiken Pryl, som finns på söder i Stockholm, tillsammans med Caroline Byh och Åsa Svennberg. Pryl kommer så småningom att öppna webshop. Korten kan beställas från Designtorget webshop här (direktlänken fungerar tyvärr inte). *******************************************************************
Jag charmades av den lilla lappen med HURRA. En sådan lapp som man brukar sätta i kläderna på dagis för att veta vad som hör till vem. Fina motiv och lite udda form; kuverten måste vara större för att den lilla lappen ska få plats. Lite udda. Det gillar jag. Y ****************************************
Eget foto och bild från DesignTorget.

4 kommentarer:

Min vrå... sa...

Så söta! Sådana vill jag ha med. :)

Malin sa...

Jättesöta! :-) Det ska jag kika efter vid nästa besök.

millandante sa...

Så rolig idé! Fina! Mycket roligt finns det i den butiken...
Kram

Matilda sa...

Designtorget kryllar av roliga saker, dom har även en webbshop, om du inte visste!?