onsdag 9 september 2009

Nora från Sandberg

Sandberg lanserar Nora - en ny kollektion tapeter. Namnet har den fått efter det klassiska Sandbergsmönstret. Det är en härlig samling tapeter. Mycket olika varandra. Färgskalan är mild, kompletterad med en grafiskt svart-vitt. Tapeten Nora är romantisk tapet med ett vackert slingrande mönster. Jag tycker att den är underbar!

Miko är ett tapetmönster som har funnits tidigare i Sandbergs sortiment. Nu tar man upp det igen. Mönstret är Inspirerat av ett japanskt boksomslag.

Kina slott har funnits länge som mönster på tyg. Nu finns mönstret även som tapet. Helt rätt till den svart-vita trenden. Och texten finns där. Riktiga Kina slott hittar man i landskapsparken på Drottningholm.

"Gammal" hästtjej som jag är, så blev jag omedelbart förtjust i tapeten Collette. Så läcker! Jag kan se tapeten hos min söta systerdotter när hon blir lite äldre. Nu har hon en fin tapet, som hon har valt själv. Jag vill ha den själv någonstans. Får bli en tavla, kanske... Gillar de olika färgställningarna också.

Tapeten Debora är inspirerad av vävspända sidenväggar. En elegant produktbild med fina färger. Som ni ser är kollektionen en skön blandning av mönster. Något för alla, skulle man kunna säga. I kollektionen ingår även stjärnbeströdda Stella, medaljongtapeten Simon, skotskrutiga Ranold och randiga Marcel. Här ser ni mer. Y *********************************************
Pressbilder från Sandberg.

5 kommentarer:

Blogg by Maliin Stoor sa...

Jättefina tapeter...

Giller tapeter mer och mer!!

Tack!!


Maliin

Malin sa...

Collette är ju helt fantastisk men det tycker INTE min sambo, attans!!!

anette sa...

Den översta gillar jag skarpt, den hade gärna fått sitta på någon/några väggar nära mig :).

karola sa...

kul att se lite nya tapeter :)

Lena Skapar och Inreder sa...

Jag gillar Sandbergs tapeter, det är något vilsamt över dom.
Den enfärgade tapeten var väldigt vacker, jag håller på och spanar in material till mitt sovrum. det här var en fin idé.

Tack för fina inspirations inlägg.

Lena