onsdag 14 oktober 2009

Simon & Tomas för Lumi

Simon & Tomas fick i uppdrag att formge unika mönster till skjutdörren Optima från Lumi. Resultatet blev fyra olika mönster; slips, sko, fluga och behå. Det kanske inte låter så på namnen, men de är fyra smakfulla grafiska mönster. Diskreta för att vara Simon & Tomas skulle jag vilja påstå. :)

- Folk tar hemmet alldeles för seriöst - "dare to be" personlig! I allmänhet är människor ofta rädda för vad andra ska tycka om deras smak. Se istället hemmet som en berättelse som visar vem just du är och hur du har levt och lever ditt liv. Hemmet ska säga något om de som bor där. Jag tycker att inredning handlar om att gå sin egen väg och skapa personliga miljöer, säger Simon Davies. Y

Pressbild från Lumi. (Klickbar bild)

4 kommentarer:

Min vrå... sa...

Jag håller fullständigt med Simon och Tomas! Man ska inte vara för rädd att sticka ut i sitt hem och våga mer i sin inredning. :)

Tinnar och torn sa...

Hejsan Annika! Tack för positiv kommentar ang färgvalet på vårt hus. Jag blir glad för alla fina ord naturligtvis men det känns ändå lite extra roligt när det kommer från en person som arbetar med färg och form. Så tack igen och kram//Petronella

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Fräckt med mönster på garderobsdörrarna. Och jag håller med Simon och Tomas, visst ska ett hem vara personligt! Man vill ju inte bo i en möbelkatalog.

Annika sa...

Elin: Jag tycker detsamma! Gillar tanken att hemmet ska visa vem man är. Man ska inte inreda för andra. Det är ju urtrist! :)

Petronella: Tack själv för fina ord. Ni har verkligen ett jättefint hus. Kram

House of Jammi: Ja, jag gillar dörrarna! Tycker att Simon & Tomas lyckats jättebra med sina mönster. Nej, rum som ser ut som om det vore tagna ur en möbelkatalog blir lätt trista. Det är ju blandningen som ger personlighet.