onsdag 25 november 2009

Svart som kontrast

Svarta möbler och detaljer blir en fin kontrast till vitt och grått. De här bilderna kommer från danska Bloomingville. Vitrinskåpet är jättefint, tycker jag. Personligen börjar jag bli lite less på alla väggord, men visst kan det vara fint på rätt ställe. Och inte på för många ställen. Såg ni Simon & Tomas i måndags? De gick loss med väggord på inte mindre än fyra ställen i samma rum. Visserligen ett stort rum med matplats och vardagsrumsdel, men ändå. Det är en konst att stoppa i tid. *********************************************************************
De klassiska hyllorna blir lite tuffare i svart. Jag har alltid varit svag för ljuslyktor. Här en helt gäng fina lyktor. Jag skulle inte dekorera med så många samtidigt, men så är det en produktbild också. Bilderna visar delar av Bloomingvilles Vintagekollektion. Y *******************************************
Pressbilder från Bloomingville.

5 kommentarer:

Ann-Louise [En bulle ur ugnen] sa...

Ååååh det här inlägget var som klippt och skuret för mig. Älskar svart som kontrast! :) Kramelikram

Proforma - Irene sa...

Jag älskar verkligen svart just för att det skapar kontraster!
På tal om Simon & Thomas, jag missade programmet men såg dom idag... svischandes förbi mig på jobbet. De väckte verkligen uppmärksamhet! :)
Kram

Åse sa...

Jätte fina bilder, jag gillar verkligen inredningarna och färgerna.

Malin sa...

Håller helt med. Jättefina inredningar, och jag börjar också bli lite trött på väggord. Har inga hemma dock. Tjusiga bilder!

millandante sa...

Nu blev jag ännu mer sugen på att måla några hyllor svarta...! Så läckert!! Åh.. du visar så mycket fint!!!
Kram