tisdag 29 december 2009

Huset i vinterskrud

Huset i vinterskrud. Här bor jag, som en del av er redan vet. Mycket glasyr på pepparkakshuset just nu. :) Att taket är svart kan man inte ens ana. Vårt staket är nästan översnöat. Staketet är av metall. Det var brunt från början, men stora delar har målats svart. Det ska förhoppningsvis bli helt klart nästa sommar. Vi har renoverat mycket - huset är byggt 1923. Som tur är så byggdes huset av ägaren till en snickerifabrik, så virket är av bästa sort. Det är vi mycket tacksamma för!

Det har stått emot både väder och vind. Ja, till och med fel fasadfärg. Min man har gjort ett enormt jobb med att måla om stora delar av huset. Vi har själva blandat den färg som huset är målat i - mycket jobb för att få den "rätta" nyansen. Nu är vi supernöjda! Jag gillar verkligen färgen på vårt hus. På sommaren bäddas huset in i grönskan och tar inte stor plats, men på vintern syns det väl mitt bland allt det vita. Y

Foto: Annika Persson.

9 kommentarer:

Åse - Interiörguiden sa...

Vilket underbart fint hus!

Margareta, ägare t o m 2014 sa...

Så inbjudande och fint det ser ut.

Ulli sa...

Ert hus är såå fint! Ett riktigt papparkakshus.

Kram Ulli

Min vrå... sa...

Vilket hus! Där skulle jag vilja bo, lätt!

Inspirera Mera sa...

Åh så mysigt och fint erat hus är!
Kram Sandra

CreativeActivity - Sandra sa...

Helt fantastiskt fint mot allt det vita verkligen!

Anonym sa...

Ett riktig fint pepparkashus. Det skulle inte ser lika fint ut i södra delarna av landet där vi inte ha så gott om snö ;-)
Gott Nytt och grattis till 2-års-jubileum.

malin -tjusigt sa...

Så vackert! Önskar dig ett härligt 2010!

Mathilda sa...

Oj, så fint! Det ser ut som en riktig dröm inbäddad i all snö! Tack för en mkt trevlig blogg!