torsdag 25 mars 2010

Solgult kök

Ett härligt solgult kök. Ett varsamt renoverat originalkök från 50-talet. Gult och vitt, med detaljer i svart, rosa, blått, grönt, rött (lampans sladd) och lite orange. En härlig blandning som fungerar fint. Udda stolar i olika färger. Inom feng shui står gult står för lycka, glädje och kreativitet. Gult ger energi och den gula färgen rekommenderas i just kök (och vardagsrum). Tänk när man går upp på morgonen, småtrött, och möts denna gula färgexplosion. Uppiggande. ***************************************************
De allra flesta väljer en mer neutral färg i sitt kök. Men om man själv målar om sina köksluckor eller lämnar in för lackering, så kan man våga sig på att prova en lite mer framträdande färg. Resultatet kan bli så här lyckat! Y
*********************************************
Bilder från Boligmagasinet.

8 kommentarer:

Mitt Lilla Sommarhus sa...

Vilket härlig soligt kök. Jag har alltid gillat dessa överskåp...!
Ha det bra!

Elin, Elinphoto.se sa...

Gult är verkligen inte min favvofärg. Men här var det fantastiskt fint och vitaliserande :-)!

Kram!

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Det var verkligen ett harmoniskt och fint kök! Förr hade vi gult i vardagsrummet, men jag tröttnade, så nu finns det inget gult i närheten av inredningen här.

Ulli sa...

Älskar 50-talsflirten.

Sara sa...

Otroligt fint kök! Jag tror jag sagt förut att jag gillar gult... Kram!

Maria sa...

Riktigt häftigt! Gillar hur berså-servisen syns tydligt bland allt det gula :)

Trevlig helg!

Tingelings-Sofia sa...

Åh vilken vitamininjektion jag fick av de här underbara bilderna.
Den kombinerade ljus- och vashållaren från Kähler som finns på bordet har länge stått på min önskelista.

Mitt i Fågelsången sa...

Det vore ju verkligen häftigt att våga sig på lite färg... Har totalt snöat in på Ikeas Solär, som ju finns i vit och bok. Vore häftigt med röd, men.... Nu skaffar jag ett helt nytt kök, och då känns det galet att börja med att måla om nya luckor??