söndag 28 mars 2010

Tapeter, tapeter

Jag blir glad av tapeter! Färger, mönster. Som konstverk. Tapeter kan förändra ett helt rum på nolltid (nåja). I helgen har jag klurat på vilken tapet jag ska välja till mitt kontor. Kontoret ligger i ett 50-talshus, som har vissa tidstypiska detaljer kvar. Så en tapet med ett mönster som är inspirerat från den tiden skulle vara fint.
****************************************************************************
Jag har roat mig med att titta på originaltapeter, bl a från 50-talet. Roligast var nog ändå att kika på 70-talstapeterna. Lite mysigt att tänka tillbaka på de tapeter vi hade hemma back then. Och roligt att så många 70-talsinspirerade mönster är populära idag. Det kliar i fingrarna att beställa, men det får bli till något annat projekt. Imorgon ska jag åka och titta på tapeter på plats i färgbutiken. Då brukar det klarna snabbt. Klart är att den ska vara ljus och inte sticka ut alltför mycket från de övriga väggarna. Ingen markant fondvägg, alltså. Vi får se vad det blir.
***************************************************
Fina tapetbilder från Hus & Hem. Jag blir glad bara av att titta på dem. Ni förstår vad jag menar med konstverk. Y ********************************
Bilder från Hus & Hem.

5 kommentarer:

millandante sa...

Det finns ju en del att välja på...:) Ska bi kul att se vad du väljer!
Så kul med Skånskan!!
Ha en fin vecka!
Kram

Isa sa...

åå jag håller med! Och tapeterna på den övre bilden såg otroligt fina ut. Vet du vilka de är? Är de i senaste Hus & hem? I så fall måste jag skaffa den pronto :)
Kram och ha en trevlig vecka!

Annika sa...

Milla: Tack rara! Ha en fin vecka, du med. Kram

Isa: Ja, de är verkligen superfina! Här kommer länken; www.husohem.se/Inredning/Farg-Tapet/Tapeter/

Trevlig vecka till dig med! Kram!

Maria sa...

Håller med om att det är otroligt kul med tapeter! Kolla in www.tapetorama.se för lite mer tips :)

KRAM

Min vrå... sa...

Det är ju en djungel av tapeter men ack så härligt!
Ska bli kul att se vad du väljer.