måndag 24 maj 2010

Härliga pasteller

Måndagsinspiration. Härliga pasteller. Lägg märke till det mintgröna elementet. Det var länge sedan mintgrönt var i ropet. Kanske är det dags för en revival? Åttiotalet är ju aktuellt när det gäller mode. Och inredningsbranschen brukar inte vara sen att haka på. Jag är inte så pastellig av mig privat, så något mintgrönt flyttar inte in i första taget. Men man ska ju, som bekant, aldrig säga aldrig. :) Y *****************************
Bilder från guardian.co.uk.

2 kommentarer:

Lotta sa...

Mintgrönt är inte heller min favoritfärg. men annars gillar jag pasteller (just nu iaf;) Jag tror också att det är färger som vi får se mer av framöver:)

Charlotte sa...

Jag har gjort mitt bästa för att hausa mintgrönt sedan i vintras. I början gick det trögt i det turkosa motståndet men nu tycker jag det poppar upp både här och där. Jag tycker det är en underbar och väldigt mångsidig färg! Dessa bilder var ljuvliga. Du får ta och kika in mitt jobb för Iittala som var en lite mer belamrad variant av detta... :) (http://www.familyliving.se/bloggare/charlotte/2010/05/13/mera-om-mitt-bord/index.xml#comments) Fin nationaldag!