onsdag 9 juni 2010

Utekänsla inne

Plötsligt kom sommarvärmen till oss i norr. Stannade ett bra tag, men försvann... och är sedan dess spårlöst försvunnen. Usch, vilken grå och tråkig dag den här onsdagen är! Att jag är hes och inte får prata så mycket gör inte saken bättre. Men inredning kan nästan alltid få mig på bättre humör.

Jag fastnade för den här bilden vid min lilla inspirationsrunda på nätet. Ett härligt somrigt rum. Utomhuskänsla, men med skyddande tak och värme från golvet. Pardörrarna och de stora fönstren ger ett härligt ljus och för in det vackert gröna från trädgården. Takhöjden ger rymd. Tegelgolvet och korgstolarna bidrar till trädgårdskänslan. Ett rum att mysa i även en grå dag. Jättefint! Y

Bild från Hus & Hem.

2 kommentarer:

M sa...

Åh det var jätte mysigt!!! Ljust och somrigt men hur tror du det känns en mörk och kallt vinterdag, kan den varma myskänslan smyga sig på även då?

Annika sa...

Mona: Jo då, det kan den alldeles säkert. Jag uppskattar att du frågar! Man kan lägga till mysiga plädar och tända ljus. En stor matta gör att rummet känns mer ombonat vintertid. Fårskinn i korgstolarna. Vill man ha mer färg, så är det ju lätt ordnat med nya kuddar.