onsdag 28 juli 2010

Tankar om färg

Ska vi prata färger, så är jag inne på vitt, svart och grönt i mitt hem för tillfället. Inte bara, förstås. Jag har alltid tyckt mycket om blått. Den här blå nyansen tilltalar mig mycket just nu. Och i våras så var jag plötsligt inne i en gul period. Gult finns fortfarande med mig. Jag gillar egentligen de allra flesta färgerna. En klar fördel när man arbetar som inredare. :)

Möjligen med undantag av senapsgul. Jag växte upp i ett mycket senapsgult flickrum. T o m heltäckningsmattan var senapsgul. :) Tänk 70-tal, så förstår ni att det inte alls är så konstigt som det låter. Hemma hos oss har jag svårt att tänka mig lila. Och då klär jag mig gärna i lila, så det är inte färgen i sig. Konstigt det där. Men inredning är mycket känsla. Och inte alltid något som måste förklaras.

Fina glasunderlägg med 50-tals mönster. En bild som inspirerar. I all sin enkelhet. Man kan färgsätta ett rum utifrån den här bilden. Det blir tydligt hur färgerna harmonierar. Y

Bild från koloni stockholm.

1 kommentar:

Åse - Interiörguiden sa...

Själv växte jag upp i ett knallgult rum med vita hjärtan på tapeten, helt bedrövligt. Jag klarar varken av gula färger eller hjärtan idag, jag är tydligt skadad! Däremot älskar jag blått, rött, lila och turkost, det är mina färger det!