fredag 16 juli 2010

Trevlig helg!

De senaste dagarna har jag tillbringat i vackra Härjedalen. Sköna naturupplevelser och inte många inredningsfunderingar. Det tog jag dock igen med råge idag, när vi var på IKEA (i Sundsvall). Oj, oj, så många idéer jag fick! Nu börjar jag längta efter nya katalogen. Det är alltid spännande med IKEAs nyheter! Känner mig dock lite störd över att vi Umebor ska ha så långt till IKEA. Inte rättvist! :) I helgen blir det små projekt och besök av makens syster och sonens kusiner. Skönt att vara hemma! Trevlig helg alla! Y

This last few days I have spent in the beautiful area in Sweden called Härjedalen. Wonderful nature and not many thoughts about interior design. I got right back into it though, when I today visited IKEA (in Sundsvall). Many, many ideas! And I long for the upcoming catalogue. This weekend my husbands sister and my sons cousins will come to visit us. That will be great. Nice to be home! A great weekend to all of you!

Bild från Sköna Hem.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag håller med dig till fullo. Högst irriterande att inte IKEA kan etablera sig här i stan. Men vi får inte ge upp hoppet. :)
Önskar dig en fin helg.

Anonym sa...

Hej!
Tänk på dom som bor norr om Umeå som har hur långt som helst till Ikea,förstår inte hur man kan bygga ett IKEA långt ute i vildmarken som Haparanda av alla ställen!!Borde finnas ett Ikea i Luleå.

Mvh Anneli

Annika sa...

Kerstin: Nej, vi ger inte upp hoppet! :)

Anneli: Om jag har förstått de hela rätt, så ska de bygga ett IKEA i Vasa. Då är det väl i princip kört för oss i Umeå. Luleå ligger kanske bättre till för att få ett IKEA-varuhus?

Jag lade inte in några värderingar i min önskan om att få IKEA till Umeå. Jag skojade om att det inte är rättvist. Eftersom jag arbetar som inredare, så skulle det underlätta mitt jobb att ha ett IKEA närmare. Jag önskar att alla skulle kunna få bo nära IKEA! Det vore såklart det allra bästa!