måndag 15 november 2010

H&M Home

H&M Home julkollektion. När jag var i Stockholm i helgen, så blev det ett besök i butiken. Jag hade inte varit där förut och jag blev tyvärr inte imponerad. Jag har arbetat som kommunikatör och varit ansvarig för två olika butikers inredning och skyltning. Först en skobutik och sedan en Dukabutik. Så jag har mina tankar kring en butiks känsla och stil. Hos H&M Home kändes det kalt. Stor lokal - få produkter. Inte alls den härliga känsla som finns i inspirationsbilderna ovan. De är inte fullproppade på något sätt, men man saknar inget heller. Något att ta efter i butiken. Kudden (eller snarare kuddfodralet) på den övre bilden fick följa med hem. Jag ska fota imorgon, så ni får se den bättre. Tilläggas ska, att personalen i butiken var mycket trevlig. Och det är nog så viktigt. Y

Bilder från H&M Home.

Inga kommentarer: