söndag 21 november 2010

Snart advent och hyacinter.

En vecka kvar till första advent. Och jag längtar... Nu vill jag pynta och pyssla. Precis som tidigare år, så satsar jag på hyacinter och amaryllisar i vitt. Jag gör alltid en egen julgrupp också. Jag planterar i en stor, låg kruka. Stora vackra Fling ska upp i fönstret. Och adventljusstakarna. Jag älskar allt ljus. Det här är den allra mysigaste tiden för (hund)promenader. Stjärnor och ljusstakar i alla fönster och knarrande, glittrande snö under fötterna. Vacker bild från IKEAs blogg Gilla Julen. Y

Bild från IKEA.

2 kommentarer:

House of Jammi - blogg och webshop sa...

Det är verkligen underbart med första advent när alla ljus ska fram hemma och hos alla grannar. I år blir det extra roligt att pynta, vi renoverar halva huset och har för närvarande knökfullt i alla andra rum där vi har pressat in möbler och prylar. Men nästa helg ska det vara klart, så då blir det "inflyttning" och pyntning.

anness.se sa...

Hos mig är det också alltid vitt. Hyacinter, julros och kanske en tasset. :)
/Anne