torsdag 2 december 2010

Skön stilkrock

Ett modernt funkisinspirerat hus med raka linjer kan behöva en äldre fåtölj med sköna kurvor, som bryter av lite. Inte ett självklart val, kanske, men jag gillar det. Jag återkommer ofta till läshörnor. Det har ni kanske märkt? :) Men tänk så mysigt att krypa upp i en sådan här fåtölj med en god bok, bredvid den värmande brasan. Gärna en gosig pläd och en kopp te också. Jag saknar förstås en läslampa. Och på väggen skulle jag vilja ha en stor tavla. Jag har inte bestämt om jag vill ha kvar det lilla bordet eller inte. Ett bord för tekoppen behöver man, men jag skulle iallafall dekorera det på ett annat sätt. Några andra idéer? Y ´

Bilder från Shootfactory.

3 kommentarer:

Bergagårdens Lina sa...

Fåtöljen är helt underbar och tillsammans med den öppna eldstaden ser det ut att passa perfekt ihop med funkishuset, men bordet ser faktiskt ut mer som en ställning att hänga tvätt på ;) Ett nätt enkelt bord med raka ben tycker jag skulle kunna passa!

Ha en bra kväll!

Annika sa...

Ha ha! Kanske det. Gillar ditt förslag. Ha en bra kväll, du med!

Iris // Alla dagars kaos sa...

bordet behövs som du sa, men inte med så väldigt mycket prylar på.. det finns ju inte så mycket plats för tekoppen, och en talrik med något gott att mumsa på ska också rymmas :)

Förresten så kan du vinna grafisk konst på min blogg just nu! bara så du vet! :)

kram /iris