onsdag 23 mars 2011

Kaffekoppar till desserten

Vi är säkert många som har fina små kaffekoppar stående i köksskåpen. Koppar som inte används så ofta. Vi dricker hellre kaffe i stora muggar. Att servera efterrätter i koppar kan bli jättefint - och charmigt är det också. På bilden är det chokladsmousse (min efterrättsfavorit) som presenteras i söta koppar. Lika koppar eller udda spelar ingen roll. Gillar man idéen, men saknar koppar, så är det perfekt att fynda udda koppar på loppis. Koppar från de mest kända formgivarna kan kosta en del, men låter man bli dem, så behöver det inte alls kosta mycket. Y

Bild från Allt om mat (receptet hittar du här). Foto: Ulrika Pousette.

4 kommentarer:

Åse - Interiörguiden sa...

Bra idé, nu fick jag en anledning till att använda makens ärvda kitchiga koppar. De är underbara men svåra att passa in i en middag.

kristina - ingen vanlig dag sa...

Men hörredu, vilken strålande idé! Jag har massvis av gamla koppar som bara står. Ingen vill dricka kaffe ur dem för att de är för små. Men till en god efterrätt blir de perfekt.

Och ditt hus... Fantastiskt!! Hur mycket vi än bygger ut och renoverar kommer det aldrig bli så fint :). Jag gillar verkligen alla vinklar och vrår och burspråken. Fint!

kram / kristina

SAM sa...

Vilken bra idea - jag har massor med koppar som vi aldrig anvander!

jess sa...

superfint de ska jag absolut göra någon gång