onsdag 2 mars 2011

Omslaget - inredning och mode

Att mode och inredning har mycket gemensamt har jag skrivit om förut. Det räcker egentligen att säga färg och form. På omslaget till nya numret av danska inredningstidningen RUM, så lockar man med en modespecial. Ni kanske kommer ihåg att jag har en kategori som jag kallar Omslaget. Den är intressant, tycker jag, för att omslagen ofta speglar rådande trender och tendenser. RUM har alla hittat helt rätt med den här framsidan, tycker jag. Golvet (grått), väggarna, tavlan (stor), modebilden, stora trädet (alt kvistar) och inspirationskollaget. Ja, och stolarna, bordet och lampan förstås. Mig lyckas de locka iallafall. Jag ska ta mig en tur på stan imorgon och köpa ett ex.

Apropå inredning och mode. I senaste numret av Residence visar Elin Kling sin och sambon Gustaf Törlings lägenhet. Jag minns att jag läste på Elins blogg när hon väntade besök från tidningen. Och här om dagen så tipsade hon om att artikeln ligger ute. Vilket gensvar det gav bland inredningsbloggarna! Många inlägg. Jag förstår varför; Elin Kling är Sveriges största modebloggare, som verkar lyckas med det mesta hon tar sig för. Hon har nyss släppt en kollektion för H&M. En kollektion, som fick uppmärksamhet långt utanför Sveriges gränser. Just nu jobbar hon med en ny modetidning. Hur ser det då ut hemma hos Elin? Kolla bilderna här. Eller kika in hos Susann (Purple Area), som visar bilderna så bra. Jag gillar sovrummet bäst. Och kakelugnen, förstås. Y

Bild från RUM.

Inga kommentarer: