lördag 19 mars 2011

Trevlig helg!

Visst var det ganska skönt med en dags tystnad på bloggarna? Jag saknade att blogga lite, ska jag erkänna. Är ju så van att göra minst ett inlägg per dag. Men en dag i stillhet och eftertanke kan vi alla behöva ibland. Det är svårt att ta in allt som händer i Japan. Vi kan nog inte riktigt förstå omfattningen av katastrofen. Det händer så långt ifrån oss.

Idag har jag och maken mjukstartat. Vi sitter i soffan och tittar på skidåkning. Bredvid mig sover Sebastian-katt. På mattan ligger Ville och myser. Den pratglade älsklingen (av mindre storlek - jag har två) är hos en kompis. Solen skiner och vi kan höra hur snön smälter från taket. Och ljuset! Visst är det underbart att ljuset är tillbaka!

Dagen bjuder på en långpromenad, städning och en sväng till kontoret. Inredningsmässigt, så är det jobb som gäller och lite fix hemma. Gammalt hus = konstant fixande och donande. Det kommer en husbild senare idag. Jag hittade en bild på pappas minneskort, med huset i en vinkel jag inte har visat förut. :) Önskar er en fin lördag! Kram, kram Y

Bild från Elle interiör. Styling: Lo Bjurulf. Foto: Stellan Herner.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Skönt med mjukstart. själv har jag jobbat tills för en liten stund sen så NU tar jag helgen.. :))
Kram Maria

Hanna - Whiterainbow sa...

På ett sätt var det skönt, men man saknar det ju! med all respekt till Japan, det är så mycket som händer nu. Vi ska vara glada att vi bor i Sverige, vi lever i en skyddad värld! :)

Trevlig lördagskväll, kram