lördag 23 april 2011

Längtan - sommarhus

Åh, nu börjar den där tiden, då jag börjar längta efter ett sommarhus. En liten, liten stuga är allt jag önskar. ;) Det är inte alls synd om oss. Vi har en stor trädgård, men vi bor trots allt i stan. Jag längtar bort från alla ljud. Dessutom så är det alltid härligt - och ofta välbehövligt - med miljöombyte. Har man något eget, så är det lätt att åka iväg när andan faller på. Och tänk så roligt  att inreda. ;)  

Så här skulle matplatsen i vårt lilla sommarhus kunna se ut. Men jag vill gärna ha ett brädgolv och så en trasmatta någonstans bredvid. ;) Nu blir det iallafall lite miljöombyte för oss. Vi ska åka ut i skärgården, som min syster brukar säga. Holmsund med andra ord. Vi ska lämna tillbaka fina kusin Milo, som har sovit hos oss i två nätter. Det skiljer bara 6 månader mellan vår son och Milo. Killarna är som ler och långhalm. Mysigt. Y

Bild från adriane at Home.

2 kommentarer:

Skatan sa...

Sommarhus ja. Ett sådant har vi. Och om några år kommer vi att ha för många. Vi ärver ett halvt här och ett halv där och...ja du förstår. Superlyxigt kan tyckas men ...

1) man delar ägandet med andra människor med annan inkomst/förutsättningar och andra värderingar...

2) man flyttar in i den dröm någon generation före oss har förverkligat...

Min dröm då? Mitt skrutt-ruckel?

När jag blir stor då skall jag minsann bestämma själv.

Trevlig kväll.

Annakarin

Annika sa...

Annakarin: Ja, det är inte alltid lätt att dela. Jag har faktiskt ägt en femtedels stuga vid havet. ;) Men det fungerar ju inte i längden. Det är tur att det varken är dyrt eller jobbigt att drömma. ;) Trevlig kväll!