tisdag 24 maj 2011

Härlig dukning

En härlig dukning från Sköna Hem. Jag brukar föredra att duka med lite mindre färg - jag vill inte att maten ska försvinna bland alla färger. Men den här dukningen är så charmig att jag gillar ändå. De dämpade nyanserna bidrar säkert också. Jag dukar själv gärna med Mateus keramiktallrikar och selterglas som inte "matchar" vinglasen. Och, precis som många andra, så gillar jag Marimekkoskålarna från Iittala. En bild som inspirerar till sommarens alla dukningar. Här finns fler dukningar att inspireras av. Y

Bild från Sköna Hem. Styling: Anna Cardell. Foto: Pernilla Hed.

3 kommentarer:

Jes/Vita villa vila sa...

Åh vilken skön bild som inspiration!!

Hoppas allt är bra med dig, har varit borta från bloggandet under tid men börjar nu hitta tillbaka så smått! Kul att kika in på din fina blogg och uppdatera sig lite :)

Kram Jes ♥

Annika sa...

Jes: Tack söta! Jag kollar din blogg också; alla underbara bilder. Kram!

Blogg by Maliin Stoor sa...

Håller med vad det gäller färgerna men måste erkänna att det är riktigt fint!!!

Ha det gott!!!



Maliin