måndag 11 juli 2011

Kök med charm och rymd

Apropå charmiga matplatser. Här har vi en till. Att golvbräderna går åt olika håll kan vara störande, men här blir det bara charmigt. Att det är trendigt med helkaklade väggar just nu kanske ni har märkt? Har har man t o m kaklat inne i fönsternischerna. Inga överskåp ger en öppen och luftig känsla. Fint med den blå stolen som bryter av. Jag brukar beklaga mig lite över att många kök ser så lika ut. Det gör jag inte nu. ;) Här ser ni mer. Y

Bild från Sköna Hem. Foto: Pernilla Hed.

3 kommentarer:

Ninette sa...

Jag gillar verkligen när man har golvbräder som går lite hitåt och ditåt - det säger ju att huset har en historia. Vi har själva några rum med bräder åt olika håll i både golv och tak, och det är bara charmigt tycker jag! fast om det var ett nytt hus skulle man kanske haja till och undra hur dom riktigt har byggt... :)

Annika sa...

Ninette: Jag håller med. I ett gammalt hus blir det ofta charmigt, men i ett nytt så skulle det mest bara se konstigt ut.

Ett stenkast från Fyndet sa...

Att golvet går åt olika håll tycker jag är ok, däremot stör jag mig på kaklingen mellan fönstren - att man valt att sträva efter symmetri till den grad att det blivit en liiiten platta mitt i varannan rad. Inte så snyggt.

Kul med den blå stolen. Letar stolar för fullt hemma, så all inspiration på den fronten är välkommet.