onsdag 13 juli 2011

Nytt inredningsprogram på SVT

Jon Eliasson och Ylva Hällén gör ett nytt inredningsprogram SVT. Ni som har barn, känner säkert igen Ylva Hällén från Bolibompa. Jon Eliasson har nog de allra flesta inredningsintresserade koll på. Han arbetar som inredare och designer och har formgivit produkter för bl a IKEA, Sagaform och Designtorget. Han har medverkat i inredningsprogram på både Kanal 5 och TV3.

De nya programmen kommer att spelas in i höst och går ut på att hjälpa par som ska flytta ihop. Tanken är att åtminstone en i samboparet har med sig barn från ett tidigare förhållande. Frågor som kan uppstå är; Vem ska få vilket rum?, Vem ska bestämma stil? och Hur blir den nya familjen? Det låter som ett jätteroligt program att jobba med och säkert också att titta på. Jag gillar framförallt att Jon Eliasson alltid anstränger sig för att hitta rätt med inredningen till de personer som ska bo där. Stil och funktion. Han kör inte bara på som en del andra TV-inredare har en tendens att göra. Jag uppskattar också att han är så ödmjuk. Mycket mer konstnär än TV-stjärna, om ni förstår vad jag menar? Jag ser fram emot första programmet. Y

Bild från GP.

2 kommentarer:

Petra sa...

Jon är en favorit hos mig oxå.. en uppfinnar Jocke! Blir nog finurliga lösningar i barnrummen

House of Jammi sa...

Det låter som ett program jag vill se på också!