tisdag 30 augusti 2011

Vacker butikslokal

Titta in i väskdesignern Ann-Louise Landelius vackra butikslokal i Göteborg. Lokalen fungerar även som kontor och showroom. De 25 kvadratmeterna rymmer en blandning av loppisfynd, minnen och snygga möbler. Här kan ni läsa en intervju (av Emma Aspelin) samt se fler bilder. Jag gillar den charmiga arbetsplatsen. Det kan känns lite "tungt" att ha så stora skåp ovanför skrivbordet, men ibland måste funktionen gå före. Och här behövs förstås mycket förvaring. Bra att skåpen är vita. Det stora fönster/dörrpartiet bidrar med charm i mängder. Jag gillar den blå bänken utanför. Så vackert till den svagt blågrå putsade väggen och det fina fönstret. Vilken lycka att gå till jobbet och mötas av den synen varje morgon. Y

Bild från Elle. Foto: Linus Hallsénius.

2 kommentarer:

Malin sa...

Mycket vackert - och säkert en inspirerande miljö för en kreatör. Skulle gärna vilja att min arbetsplats såg ut så. :-)

Annika sa...

Malin: Ja, jag skulle kunna tänka mig detsamma! ;)