lördag 10 september 2011

Färgsätt efter modebilder

Det här har jag skrivit om förut, men jag återkommer gärna till det. När det gäller färgsättning så kan man gärna inspireras av modebilder. Eller naturbilder... eller egentligen vilken bild som helst där man tycker om färgerna. Ser man att de fungerar fint ihop, så är det bara att köra. I den här bilden kan man även inspireras av olika strukturer. 

Jag skulle inte blanda det blommiga tyget med det rutiga. Det bryter för mycket, tycker jag. Jag skulle välja antingen eller; det blommiga som kuddar i en soffa med enfärgade kuddar i blått och ljusgrått. Det stickade kommer igen som en pläd ex. Eller så väljer man att gå på det rutiga för en mer rustik känsla. Den gröna färgen kan sitta på väggen, soffan kan vara grön eller kanske soffbordet. Det är bara att spinna på. Ni fattar tänket, eller hur? Y

Bild från Indiska. 

1 kommentar:

Kerstins foto sa...

Ingen dum idé alls. Jag skulle inte heller blanda blommigt och rutigt, det blir lite för mycket.
Ha det gott.