torsdag 1 december 2011

Hyancinter, glas och vitt

Första december. Idag är det svårt att förstå att julen är på ingång. Här är det mörkt, grått, blåsigt och regnigt. Noll myskänsla. Jag har väl aldrig längtat så mycket efter snö. Inte hjälper det att vi har kaos hemma. Vi har tömt två rum, så nu är det möbler och prylar nästan överallt. Men det är ju övergående. Till veckan så får vi två superfräscha rum att inreda. Can´t wait. ;)

I år har jag har visat en hel del pysseltips till advent, men att pyssla är verkligen inget måste. Det allra vackraste till advent är ändå växter, som ex hyacinter, amaryllis, snörosor och tazetter. Här enkelt planterade i skålar av glas. Jag brukar lägga lecakulor i botten, för dränering. Gröna växter, glas och vitt, vitt, vitt. Vackert. När det inte är vitt ute, så får man satsa på vitt inne. Det kompenserar lite iallafall. ;)

Bild från IKEA Livet Hemma.

1 kommentar:

Hildur - fixaodona sa...

Härlig bild! Ler lite igenkännande, för nästintill sådär ser det ut hos mig, vid min lilla arbetsplats i vardagsrummet. Ljust och fräscht! ;-)
Spännande med två nya rum att inreda!