måndag 27 januari 2014

Lyckad mix

Ni som har följt den här bloggen ett tag, kanske minns att jag ibland skriver inlägg under rubriken Omslaget? Den är fina bilden sitter på Plaza Interiörs februarinummer. En lyckad mix! Fint stylat av Johanna Pilfalk. Grått är fortfarande den färg det skrivs mest om och gult spås ju bli vårens stora färg. Tavelväggar har vi sett i alla möjliga former det senaste året. Och visst är det hög tid att väggarna får ordentligt med uppmärksamhet? Inred med tavlor, tallrikar, väggamplar, ljushållare, anslagstavlor, tidningsställ mm. Tomma väggar ger inget mysigt hem. Här har man blandat breda och smala ramar i olika färger. 

Böjträstolarna har sin givna plats i inredningstidningarna numera. Och ja, jag gillar! Och jag gillar mattan Björk, formgiven av Lena Bergström (som kommer från min hemstad Umeå, Björkarnas stad). Den har varit min favorit länge nu och står högt upp på önskelistan. Jag vill ha den i den mörkare grå nyansen. Den passar bäst hemma hos oss. Mörkt och ljust trä blandar vi gärna just nu. Det är inte alltid det allra lättaste att få till. Kräver lite fingertoppskänsla och man får prova sig fram. Men det kan verkligen bli jättefint! ❤︎

Bild från Facebook, Johanna Pilfalk Inredningsstylist, med tillåtelse. Foto: Sara Landstedt.

Inga kommentarer: