fredag 31 januari 2014

Trevlig helg!

En liten sammanfattning av veckan som gått; jobb, jobb, jobb. :) Det blir lätt så när man har en nyöppnad butik. I morgon gör jag min sjätte arbetsdag den här veckan. Ja, så har det sett ut ett tag nu. Söndag har verkligen blivit min vilodag. 

Min hemstad Umeå är Europas kulturhuvudstad 2014 (tillsammans med Riga). I helgen är det invigning. Hela centrum är smyckat, bl a med renhorn, isskulpturer och snöväggar (som det visas film på). Allt extra ljus och all musik ger en väldigt mysig känsla. Det känns inte alls jobbigt att åka ner och jobba där imorgon kan jag säga. Jag och sonen ska gå på den stora invigningsceremonin på kvällen (maken är förkyld och får stanna hemma). Ceremonin kommer att äga rum ute på Umeälvens is. Burning snow är namnet. Låter spännande! 

Bilden kommer från blomsterhandeln Landet Järna. Så fint med synliga rötter! Och runda provrörsvaser! 

Trevlig helg! ❤︎

Bild från Residence. Foto: Ida Borg

Inga kommentarer: