måndag 3 februari 2014

Kvistar och fin blandning

Idag drar Stockholm Design Week igång. Det känns lite jobbigt att inte kunna åka i år, men jag hinner helt enkelt inte. Bara därför så har jag fått extra många roliga inbjudningar det här året. Typiskt. :) Som tur är, så rapporteras det friskt från designveckan, och senare Stockholm Furniture and Light Fair, så godbitarna missar man inte. 

Här en inspirerande bild som har mycket som jag gillar; eleganta lampor i metall, stora sirliga ljusstakar, en smäcker pinnsoffa, trärent och svart tillsammans med en varmare träfärg på väggarna. Bilderna på väggen bryter av på ett snyggt sätt. Så fint att "ställa" bilderna på den liggande brädan. Nu har man ju inte ofta sådana väggar hemma, men jag blev inspirerad. När lugnet lägger sig efter butiksstarten, så ska jag styla egna bilder. Då kan jag visa er. 

Stora kvistar i vaser gillar jag. Här i butiken har vi just nu en mattsvart stor vas/flaska med en lärkkvist i. Lärken har de sötaste små kottar. Vi har turen att ha en lärk i vår trädgård. När det blåser ner grenar så plockar jag in dem. I en annan stor vas av klarglas, så har vi körsbärskvistar. Lite vårligt om man vill och de spretar fint.

Bild från Vt Wonen. Styling: Cleo Scheulderman. Foto: Alexander van Berge.

Inga kommentarer: