torsdag 6 februari 2014

Snyggt kök och mörka tak

Ju fler inredningsbilder jag tittar på desto kräsnare blir jag. Numera är det svårt att hitta bilder att blogga om. Framför allt sådana som inte alla andra redan har visat. Ja, jag vet, egna bilder råder bot på det. :) Men just nu har jag verkligen inte mycket tid över till annat än butiken och familjen. Det blir bättre. Jag lovar. 

Den här bilden fastnade jag dock för. Jag gillar kök som inte känns så där köksiga, om ni förstår vad jag menar. Att få den där ombonade känslan i ett kök är inte helt lätt, men ett sådant här fantastiskt tak hjälper förstås till. Få förunnat dock. I vårt kök har vi ett gammalt tak av breda plankor. Det har mörknat med åren. De flesta skulle raskt måla det vitt. Visst har vi funderat på det, men vi har ganska snabbt slagit bort tanken. Det skulle inte bli lika mysigt och charmigt. Kallare såklart. Mörka tak suger ljus, så bra belysning blir ännu viktigare. 

Det fina golvet skapar också en härlig känsla med sitt mönster och de varma färgerna. Snyggt med mörka luckor. Våga tänka annat än vitt. Den ljusa matgruppen med sina rundade former bryter fint mot det strama köket. Här kan du se fler bilder från hemmet.

Bild från Maria Margolius

Inga kommentarer: