måndag 17 mars 2014

IKEA PS 2014

I torsdags så visades IKEA PS 2014 On the move för pressen. Jag var inbjuden, men kunde tyvärr inte åka ner till Stockholm den här gången. Lite trist, IKEA brukar ha väldigt fina pressvisningar. IKEA PS 2014 On the move är en kollektion för hem i ständig utveckling, redo för nya livssituationer och behov, står det i pressmeddelandet. Möbler och inredning som effektivt tar tillvara på små utrymmen och som är enkla att placera och flytta med sig. Det gillas ju förstås. Jag tycker alltid att det är svårt att recensera produkter utan att ha tittat och känt på dem irl, men jag väljer att lyfta fram några potentiella favoriter. 

Tomás Alonsos förvaringsmoduler är påbyggbara och stapelbara. Lådorna är gjorda av odlad bambu och pulverlackat stål. Finns i ljusgrönt, mörkrött och vitt. Jag är ju väldigt inne på de tunna och nätta just nu och flexibilitet gillar jag alltid, så de här modulerna faller mig i smaken. Och förvaring kan man ju nästan inte få för mycket av. Jag gillar stylingen med det lilla äldre skåpet också. Precis så blandar jag gärna, elegant och lite gulligt till det. Fint! 

Jag har en förkärlek för sekretärer. Speciellt de nättare varianterna. Det beror med all säkerhet på att mitt första skrivbord var en liten grön sekretär som min mammas morfarsfar har gjort och som min mammas morfar har målat. Men så är det också en smart liten möbel. Lätt att placera och perfekt för lilla datorn. Krystian Kowalski, som har designat sekretären tillsammans med Maja Ganzyniec och Pawel Jasiewicz, säger att "Tanken var att skapa en bra arbetsplats hemma. Sekretären ger dig möjlighet att arbeta hemifrån, men också att skilja på arbetsyta och hemmiljö där du umgås med familj och vänner". Sekretären finns även i vitt, vilket jag föredrar. Men sonen skulle definitivt välja den här. Passar ju fint i ett tweenierum också. ❤︎

Pressbilder från IKEA

Inga kommentarer: