tisdag 15 april 2014

Vackert 20-tal och tapeter

Så fin bild från Byggfabriken! 20-tal. Inte konstigt att jag fastnade för den när jag själv bor i ett hus som är byggt 1923. Det är liksom min tidsålder. :) Jag har alltid föredragit tapeter framför målade väggar. Även när det inte var så trendigt med tapeter som det är idag. Tapetserade väggar ger en speciellt känsla. Jag tycker i och för sig mest om när ett hem består av både ock. Vårt vardagsrum och vårt sovrum har målade väggar, men i övrigt är i stort sett alla väggar tapetserade. Det finns ju så många fina tapeter att välja bland! En del tapeter är ju konstverk i sig, och behöver knappt några tavlor eller andra dekorationer. Fina färger i bilden också. Jag gillar tänket med lister i färg. Vitt är enkelt att välja och det blir ju nästan alltid bra, men så mycket personligare att våga tänka färg även där. Det får jag jobba på själv känner jag. Mässing tilltalar mig mer än koppar. Även om koppar verkligen kan vara så vackert. Och lite svart ger alltid en fin tyngd till inredningen. ❤︎

Bild från Byggfabrikens Facebooksida, med tillstånd. 

Inga kommentarer: