fredag 30 maj 2014

Fint från Kähler och bloggtankar

Som flera av er redan vet, så startade jag en inrednings/designbutik i centrala Umeå för ett halvår sedan. Jag hade tänkt att hålla isär bloggen och butiken, men det verkar ju dumt nu när jag ägnar så stor del av min tid åt butiken. Jag har mycket att berätta om den delen av branschen. Jag kommer att fortsätta att skriva bloggen ur ett inredarperspektiv, precis som förut. Ni kommer att känna igen er! Jag jobbar fortfarande som inredare och älskar verkligen det! Men nu kommer butiksägaren att få ta lite mer plats. :) Ni kan inte ana hur mycket jag har lärt mig om inköp, agenturer och mycket annat under det här halvåret! Att sköta en butik var inget nytt för mig. Jag har haft mycket ansvar förut, men att ha en egen butik är något annat. 

På bilden ser ni Omaggio vas och Unit bord/pall (med förvaring). Vasens form och den blå färgen är nya för i år. Ränderna är handmålade. Unit fick nyligen ett fint designpris som bästa produkt 2014. Jättefina båda två! Nu tar jag ledigt i två dagar. Vi ses på måndag! ❤︎

Bild från Kähler Design

2 kommentarer:

Proforma - Irene sa...

Själv klart att du ska göra en bra mix här på bloggen! Jag tycker det är jätteroligt att få veta lite mer om din butik och gärna med bilder och tankar. Har ju själv haft inredningsbutik, roligaste tiden någonsin även om det var mycket jobb. Men man gör ju det för sig själv!
Trevlig helg på dig!

Annika sa...

Tack Irene! Ja, det är verkligen något speciellt med att ha sin egen inredningsbutik! Men oj, vad mycket jobb det är! Ingen dans på rosor. Tur att det, som du skriver, är så kul!! Kram!