måndag 9 juni 2014

Broste Copenhagen höst/vinter 2014

Färgerna och materialen. Dörrarna. Och vasen!   
Grönt glas och grön marmor. Lite vintagekänsla. 
En härlig färg som kan lysa upp när höstmörkret kommer!
Jag har alltid gillat kombon blått och grönt. Naturträ och mässing är så fint till. 
Mörkt golv och blå vägg framhäver det vita. Vackra detaljer på fint, smäckert bord. 
Den här tiden på året släpper många företag sina pressbilder inför hösten och vintern. Har man ett företag så kan man glömma här och nu-tänket. "Ta dagen som den kommer" fungerar alltså inte alls. :) Jag tänker inköp när jag ser bilderna, men inspireras lika mycket av färgerna och materialen som den inredare jag också är. Jag konstaterar att mässing och koppartrenden håller i sig. Kombinationen matt/blankt. Glas såklart, och gärna färgat. Rotting. Det mindre, nätta sidoborden finns med och ja, det kommer flera att välja bland. Hurra för det, de är ju så lätta att möblera med! Och fina! Intressant att titta på väggfärgerna också. En härligt blå och en varmt sandfärgad. Matta ska de vara. Väggpaneler är utan tvekan på väg att bli trendiga. I äldre hus, som vårt, har de suttit i alla år. Trendigt eller ej. De passar inte heller i alla typer av hus. Blir lätt knasigt i ett funkishus. Och de kräver sin takhöjd. Hetaste trendtipset inför hösten måste ändå bli; grön marmor! ❤︎

Pressbilder från Broste Copenhagen.

2 kommentarer:

tina | pepparochvanilj.se sa...

Jag slås av det vackra ljuset i bilderna. Bra tänkt, det blir så mycket mer än bara produktpresentation....

Kram tina

Annika sa...

Tina: Ja, det är verkligen fint fotat! Man märker att många företag verkligen anstränger sig för att göra snygga produktpresentationer. Kul när det t o m tar det ett steg längre!