onsdag 4 februari 2015

Bemz Respect

Fler och fler företag börjar tänka på miljön. Visst tilltalar det oss köpare, men det är ju ett måste att alla börjar ta sitt ansvar! Bemz lanserar en ny kollektion, Bemz Respect, där tillverkningen av tyget innefattar överblivet material från klädproduktion. Materialet rivs sönder och mals ner. Bomullsfibrerna spinns till garn. Man blandar även i en mindre mängd återvunnen polyester från PET-flaskor. 

Jag är en stor fan av Bemz. Gillar deras tänk med utbytbara klädslar. Jag har beställt stora kuddar till sonens rum från Bemz. Sonen fick själv välja vilka färger han ville ha. Nu väntar vi bara på innerkuddarna, som jag har beställt från ett annat företag. Bilder kommer när allt är på plats. 

Jag gillar färgsättningen i pressbilderna. Första bilden visar tydligt den värme som trä kan bidra med. Jag tjatar ofta om det. :) För några år sedan så hade de flesta målat träet vitt. Och det fungerar ju alltid. Men att behålla fönster och dörrar trärena kan också bli väldigt snyggt. Tänk dig att allt trä i bilden skulle vara vitt istället. Elegantare, men inte alls med den varma känslan. Den vill man ju inte alltid åt. Nästa bild ger ett lugn med sina milda färger. Krukorna i mässing och terrakotta bryter av. Och bidrar med värme. :) Ett skolexempel igen. Håll för krukorna och se vilken skillnad det blir. Lite mässing och koppar blir verkligen pricken över i här. ❤︎ 

Pressbilder från Bemz

Inga kommentarer: