söndag 2 mars 2008

En härlig blandning

Bilder från ett hus med öppen planlösning. Basen är ljus; vita väggar, vit mosaik och ljusa stenplattor på golvet. Köket är en blandning av Ikea och snickerier utförda av en snickare från Danmark. Köksinredningen går i vitt, ek och rostfritt. Snurrfåtöljen och mattan i vardagsrumsdelen kommer från Ikea. Kuddarna och täcket är köpta på Ilva. Jag gillar blandningen mellan de kantiga och de mjuka formerna. Titta på det moderna köket och den äldre matgruppen med svarvade ben, så förstår ni vad jag menar. Den stora runda mattan och snurrfåtöljen är också en fin kontrast till det raka linjerna i rummet. akdsfj dsa daflköaf dkfjölksa lkdfjölaj ölkdsafj adfölkjdkfjfffffffff
Många mattor dämpar ljudnivån, som kan bli hög när huset har en så här öppen planlösning. Det är snyggt att arbeta med en blandning av olika material när man inreder. Ofta blir det ju så av sig själv. Här har man t ex en blandning av rostfritt, sten, trä och tegel. Snyggt! Titta också på de fina bjälkarna i taket! akdfjöaks adföl fdasf dfsadfads dfsdfa dfffffff

Bilder från Sköna hem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättesnyggt med öppen planlösning och vitt! Ska jag också ha när jag vinner på lotto och kan bygga om vårt gamla hus...

Tack för titten. Haha, fördomar har vi nog lite till mans men det är väl klart att tjejer gillar döskallar! Tillsammans med barbie, bratz, my little pony... ;)

Jes/Vita villa vila sa...

Supersnyggt verkligen! Härliga bilder ☺

Tack snälla för dina rara ord inne hos mig! ♥

Kram Jes

ACStyle sa...

Åååååh *stönar högt*! Så underbart hem! Såg några idéer att låna, tack så mycket!

Annika sa...

Solis: Jag gillar också den här planlösningen! Och vitt! Visst är det klart att tjejer kan gilla döskallar! ;) Självklart!

Jes: Ja, visst är det snyggt!!! Kram!

Ann-Christine: Visst är det underbart! Vad bra att du blev inspirerad - det är ju det som är meningen!