söndag 8 juni 2008

Muminpresenter

Man behöver inte vara barn för att tycka om mumintrollet! Jag gillar verkligen Arabias muminmuggar! I fredags - på min pappas födelsedagsfest - drack jag kaffe ur den rosa koppen kärlek! Mmm, kaffet smakade bättre än vanligt! Vi satt ute och solen sken, så det kanske inte bara var koppens förtjänst! :) Tänk att det finns de som inte tycker att kaffe och te smakar bättre ur vissa koppar och muggar än andra! Muminmuggarna finns med Mumindalens alla karaktärer som motiv. En muminmugg är en fin present! Det är också Arabias barnservis och Hackmans bestick med muminmotiv. Toppen som doppresenter! De fina glasen passar både barn och vuxna. Glasen och muggarna är formgivna av Tove Slotte-Elevant. Y dddddddddd dddddddddddd ddddddddd dd
Bilder från dukat bord.

10 kommentarer:

Pysselprinsessan sa...

Mmmm... mumin!! Glasen var superfina! Kan jag mycket väl tänka mig! Måste bara köpa ett nytt Stort vitrinskåp först! ;)

Ha en bra vecka!
Kramar

Sofie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Jättesöta! Jag tycker verkligen att kaffe kan smaka olika beroende på kopp. Fast för mig är det tjockleken på koppen som styr. Jag tycker kaffe smakar godast ur en tunn, skör kopp :) Och är koppen dessutom snygg, ja då är ju kaffedrickandet fulländtat! :)

Önskar dig en fin start på veckan! Kramar, Sofie

Anonym sa...

dom är så fina!

Åsa sa...

Verkligen jättesöta! Jag vet flera som skulle bli glada för lite muminsaker i present! Ha en bra dag! Kram Åsa

Linda -Galleri Palla sa...

Verkligen superhärliga! Synd man inte har småbarn ;)

Anonym sa...

Åh, va söta!

Iris // Alla dagars kaos sa...

Vilket bra tips! Jag som ska på dop på söndag :)

StrandviksVillan sa...

Javisst är det fina presenter! En släkting har börjat samla muggarna åt vår lillkille, fint för honom att ha senare och bra för henne att inte behöva fundera vad hon ska köpa varje födelsedag!

Annika sa...

Alla: Tack för era kommentarer! Jag gillar Mumintrollet och det är jag visst inte ensam om! ;)

Sofie: Jag håller med!

Strandviks-villan: Det är så smart att samla åt barnen! Inte så kul när man är liten, men desto mer uppskattat när man blir stor! Önskar att någon samlat muminmuggar år mig! ;)