fredag 3 april 2009

Stockholms Stadsmission - tygkasse

Den nya tygkassen från Stockholms Stadmission är formgiven av designertrion Claesson Koivisto Rune. Stockholms stadsmission får årligen in 16 ton tyger och kläder som inte går att sälja. Satsningen med tygkassen gör att tygerna tas omhand och den skapar sysselsättning till stadens hemlösa. Kassen är dessutom ett miljövänligt alternativ till plastpåsen. Den klassiska platspåsen har inspirerat till tygkassen form. Kassen lanseras den 13 maj och ställs ut på Designgalleriet. Under veckan kan man välja sina egna tygkombinationer och få en tygkasse tillverkad på plats. Det skulle jag vilja göra! Y ************************** ********************** **************************** ********************
Bild från Designgalleriet. Foto: Mattias Bardå.

5 kommentarer:

Min rosendröm sa...

Jag vet att de gjort liknande grejer tidigare och det är ju jättekul. Jag skulle gärna köpa en kasse.

/Nina

millandante sa...

Vilken strålande bra idé!

karola sa...

Toppen fin ide! ...jag skulle också vilja ha en specialdesignad väska... hoppas du visar din ifall du köper en... :)
ha en mysig fredagskväll!

Malin sa...

Verkligen bra idé för att uppmana folk att ge lite mer än de annars skulle. Claesson Koivisto Rune är som vanligt stensäkra i sin design. Vill ha! :-)

Photo by emma sa...

läckra och vilket bra ändamål